Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Sinnesintryck i centrum på Berghs slutevent

Berghs Studentbyrå presenterar temat för årets slututställning.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 27 April 2017, 12:36
Uppdaterad: 27 April 2017, 13:07

Ämnen i artikeln:

Berghs

Bild 1/2  Årets tema "AddX" och anspelar på hur aktivering av sinnen kan skapa nya upplevelser och minnesvärd kommunikation.

Berghs Grad Show är ett årligen återkommande event där arbeten från avgångsstudenter på de sex olika kommunikationsutbildningarna visas upp.

Det är Studentbyrån som tagit fram årets koncept, som kallas "AddX" och anspelar på hur aktivering av sinnen kan skapa nya upplevelser och minnesvärd kommunikation.

Konceptet bygger ett sinnesexperiment där besökarna får möjlighet att testa hur en uppfattning kan förändras genom att addera eller maximera sinnen.

Istället för att separera olika sinnesintryck, vill studenterna undersöka hur de i kombination kan skapa helt nya upplevelser. 

– Teknikens utveckling skapar ett naturligt sätt för det mänskliga att interagera med digital teknik och öppnar upp helt nya möjligheter för att involvera fler sinnen och skapa nya och starkare upplevelser. Att inte glömma bort styrkan i att blanda in det mänskliga är det vill vi belysa med vårt koncept, säger Carl Cerstrand, art director i Studentbyrån, i ett pressmeddelande.

Årets slututställning inleds den 18 maj och pågår under tre dagar.

Berghs Studentbyrå 2017:

Carl Cerstrand, Art director

Denice Olsson Galli, Strateg

Ebba Vålvik, Produktionsledare

Fariz Syed, Produktionsledare

Joel Clasén, Grafisk formgivare

Julia Elfgren, Copywriter

Linda Persson, PR

Mathilda Nordlander, Strateg

Max Näslund, Digital strateg

Nathalie Folkeryd, PR

Oscar Mazur, Digital kreatör

Philip Nyman, Grafisk formgivare

Ämnen i artikeln:

Berghs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.