Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Semcon vinner Årets Varumärkesresa

Publicerad: 25 Januari 2018, 13:17
Uppdaterad: 25 Januari 2018, 15:27

Teknikföretaget tar hem vinsten i Årets Marknadschefs nya utmärkelse.


Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Teknikföretaget Semcon vinner Årets Varumärkesresa vid Marknadsföreningen i Stockholms event Årets Marknadschef.

Juryns motivering:

"I en lågintresse- och traditionstyngd bransch har detta bolag visat att allt är möjligt om man bara vågar söka rätt insikter och tro på förändring. Att skapa allmänintresse för en affär som inte riktar sig till konsument eller har en fysisk produkt, ses som en omöjlighet för många. Genom att förflytta fokus från teknik till människan, skrota kommunikation som inte ger effekt och fokusera på PR, sociala medier och de egna medarbetarna, har bolaget gjort det omöjliga möjligt och på kort tid och med små medel givit varumärket vingar långt utanför nations- och branschgränserna".

Priset delas ut i fyra olika kategorier: Årets Marknadschef, Årets Varumärkesresa, Årets Framtidslöfte samt Årets Disruptör. Varav utmärkelsen Årets Varumärkesresa är ny för i år.

Lyssna på Digitala Mediepoddens Damon Razazis vinnarintervju med Semcoms kommunikations- och marknadschef Per Nilsson nedan:

 

Dagens Media är mediepartner till Årets Marknadschef.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev