Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Schibsted vann Årets säljorganisation

Publicerad: 18 Maj 2017, 11:39
Uppdaterad: 18 Maj 2017, 11:47

Schibsted tog hem kategorin Årets säljorganisation. Foto: Anna Hållams

STOCKHOLM MEDIA WEEK. "Årets vinnare har visat att de har lyckats med att sätta en ny effektiv organisation, med nya tekniska lösningar och hantering av data, på plats!"


Ämnen i artikeln:

Stockholm Media WeekSchibsted

Schibsteds sales & inventory tog hem priset i Stockholm media awards kategori Årets säljorganisation på Chinateatern i Stockholm.

I juryn satt Peter Arnesson från Bizkit havas, Emelie Färnkvist från Howcom, Benjamin Holmfred från Mindshare, Eva Samuelsson från Phd och Vizeums Nina Santini. Deras motivering lyder:

"För att få ut full potential av lösning och erbjudande där kunden och effekt är central, krävs – i dagens fragmenterade medievärld – att man som mediesäljorganisation samlar ihop sitt erbjudande över alla plattformar.

Man måste också ha förståelse för kundens affär plus ett driv, nyfikenhet och en djupt grundad vilja att lösa kundens utmaningar. För att göra det behövs innovation, lyhördhet och inte minst proaktivitet.

En förutsättning för att knipa en förstaplats är även att driva utvecklingen på marknaden. Årets vinnare har visat att de har lyckats med att sätta en ny effektiv organisation, med nya tekniska lösningar och hantering av data, på plats!

Deras lyhördhet i hur deras kunder vill bemötas återspeglas i hur de har organiserat sig och har bäddat för en effektiv, innovativ och agil säljorganisation.

De har även visat att de förstått vikten av att samla ihop sin portfölj för att nyttja full potential i affärsnyttan, något de varit framgångsrika med och detta har fött både innovation och passion."

De andra nominerade var Aller media, Bonnier news sales, Discovery network Sweden, Mitti, MTG, United screens och Visual Art.

Mathias Asplund


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev