Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Schibsted är Årets Säljorganisation

STOCKHOLM MEDIA WEEK. "Glöm algoritmens seger över människan. Årets säljorganisation lever och andas sitt yrke".

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Maj 2018, 13:15
Uppdaterad: 17 Maj 2018, 13:57

Ämnen i artikeln:

SchibstedStockholm Media Week

Bild 1/2  För andra året i rad, Schibsted vinner Årets Säljorganisation i Stockholm Media Award. Foto: Anna Hållams

Schibsted Sales & Inventory tar hem segern i Stockholm Media Awards kategori Årets Säljorganisation - för andra året i rad.

Motiveringen lyder: "Glöm algoritmens seger över människan. Årets säljorganisation lever och andas sitt yrke, både som individer och i grupp. Engagerade, pålitliga och prestigelösa är de bränslet för sin produkt som de driver framåt med annonsörer och mediebyråer i förarsätet. Tillsammans är de inne på ett fantastiskt ärevarv, eftersom det är andra året i rad vi säger: Grattis, Schibsted!"

Bonnier News kniper andraplatsen i Stockholm Media Awards kategori. Tredjeplatsen tar JCDecaux.

Kriterierna för nominerade i Årets Säljorganisation: "Säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete och över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag."

Samtliga nominerade var: Bonnier Magazines and Brands, Bonnier News, JCDecaux, Playad Media Group, Schibsted Sales & Inventory, Spotify och United Screens.

Årets Säljorganisation, som delades ut under torsdagen, var det fjärde och sista pris som delas ut i Stockholm Media Award 2018.

Vinnarna i tidigare kategorier:

Årets Branschpersonlighet – Nina Åkestam Årets Annonsör – Ikea Årets Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.