Gå direkt till textinnehållet

Schibsted är Årets Säljorganisation

Bild 1/2

För andra året i rad, Schibsted vinner Årets Säljorganisation i Stockholm Media Award. Foto: Anna Hållams

STOCKHOLM MEDIA WEEK. "Glöm algoritmens seger över människan. Årets säljorganisation lever och andas sitt yrke".

Schibsted Sales & Inventory tar hem segern i Stockholm Media Awards kategori Årets Säljorganisation - för andra året i rad.

Motiveringen lyder: "Glöm algoritmens seger över människan. Årets säljorganisation lever och andas sitt yrke, både som individer och i grupp. Engagerade, pålitliga och prestigelösa är de bränslet för sin produkt som de driver framåt med annonsörer och mediebyråer i förarsätet. Tillsammans är de inne på ett fantastiskt ärevarv, eftersom det är andra året i rad vi säger: Grattis, Schibsted!"

Bonnier News kniper andraplatsen i Stockholm Media Awards kategori. Tredjeplatsen tar JCDecaux.

Kriterierna för nominerade i Årets Säljorganisation: "Säljorganisationerna har skapat stor nytta för sina annonsörer och även underlättat och stärkt mediebyråernas arbete och över tid, på ett innovativt, effektivt och kundvänligt sätt skött sina uppdrag."

Samtliga nominerade var: Bonnier Magazines and Brands, Bonnier News, JCDecaux, Playad Media Group, Schibsted Sales & Inventory, Spotify och United Screens.

Årets Säljorganisation, som delades ut under torsdagen, var det fjärde och sista pris som delas ut i Stockholm Media Award 2018.

Vinnarna i tidigare kategorier:

Publicerad 2018-05-17 13.15Uppdaterad 2018-05-17 13.57

Dela artikeln: