Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Marknadsföring

Sara Rosengren blir professor vid Handels

Publicerad: 15 februari 2017, 14:12
Uppdaterad: 15 februari 2017, 15:21

Sara Rosengren. Foto: Juliana Wiklund

Marknadsföringsforskaren Sara Rosengren, som framför allt är känd för sin forskning om reklamkaptial, blir professor vid Handelshögskolan i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

Sara Rosengren, forskare inom marknadsföring och detaljhandel, har idag utsetts till professor i företagsekonomi, särskilt marknadsföring.

Sara Rosengrens forskning handlar om hur människor reagerar på olika typer av marknadsföringsaktiviteter, såsom exempelvis reklamkampanjer, introduktion av e-handel eller förändringar i pris. Mest känd är hon för sin forskning om reklamkapital.

– Jag är glad och stolt över att ha utsetts till professor vid Handelshögskolan. Inte minst eftersom dagens höga förändringstakt gör att behovet av forskning om kundbeteenden blir allt större, säger Sara Rosengren i ett pressmeddelande.

Sara Rosengren är medförfattare till flera läroböcker och 2016 utsågs hon även till årets lärare av Handelshögskolans studenter.

– Vi är väldigt glada över Sara Rosengrens utnämning. Hon har ett mycket högt anseende inom marknadsföringsområdet, både nationellt och internationellt. Genom utnämningen kommer vi att kunna stärka forskningen på Center for Retailing, kommenterar Lars Strannegård, Rektor vid Handelshögskolan.

Sara Rosengren disputerade 2008 och har sedan 2014 varit verksam som forskningschef vid Handelshögskolans Center for Retailing.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Handelshögskolan

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.