Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Så ska JC ta sig ur krisen

JC ska vända till svarta siffror med hjälp av ett nytt varumärke.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 Maj 2017, 08:56
Uppdaterad: 04 Maj 2017, 08:56

Ämnen i artikeln:

JC

I april förra året ansökte klädkedjan JC om företagsrekonstruktion, efter att under flera år gått med förlust. JC:s rekonstruktion är nu genomförd och ackordet är fastställt.

För att vända bolaget ska man nu bland annat satsa på en ny varumärkesposition, som går under namnet ”Scandinavian Denim House”. Enligt ett pressmeddelande ska även en ny e-handelslösning tas fram.

– Efter en strategisk översyn av vår nuvarande situation kom vi fram till slutsatsen att vi måste närma oss marknaden på ett nytt sätt, och anpassa oss efter den snabbt förändrade retailbranschen, samt nya kundbeteenden. Vi måste förbättra vår service och vår kundupplevelse genom att ligga i framkant både teknologiskt och i vår förståelse för det nya landskapet. Vi behöver även effektivisera våra supportfunktioner centralt, säger Stefano di Martino, ny operativ chef för JC, i pressmeddelandet.

Den nya varumärkespositionen och e-handeln ska lanseras redan i maj, men JC vill inte gå ut med mer information kring det nya varumärket, enligt Simon Strand, grundare av pr-byrån 500, som JC anlitar.

”Mer om konceptet kommer presenteras senare i maj. I dagsläget har vi inte så mycket mer att kommunicera än det som är sagt”, skriver Simon Strand i ett sms till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

JC

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.