Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Marknadsföring

"Rollen som marknadschef förändras"

Publicerad: 20 December 2017, 06:00
Uppdaterad: 20 December 2017, 12:51

Linda Wetterborg, marknadschef på Telenor. Foto: Telenor

Hallå där, Linda Wetterborg, ny marknadschef på Telenor. Hur ser ditt uppdrag ut?


Ämnen i artikeln:

Telenor

– Mitt uppdrag blir att fortsätta stärka Telenorvarumärket i våra kunders och potentiella kunders hjärtan. Som ledare handlar det om att ge mitt team de allra bästa förutsättningarna för att lyckas – att hela teamet brinner för detta varje dag!

Vad är anledningen till att en crm- och analyschef utses till marknadschef?

–Jag tror personligen att rollen som marknadschef är under förändring, inte bara i Telenor utan i de flesta företag. Givetvis är det kreativa fortsatt oerhört viktigt, men dagens konsumenter förväntar sig skräddarsydd, riktad kommunikation som är relevant for just dem. För mig som medieköpare är jag ständigt sporrad av att öka effektiviteten. Därför blir förmågan att jobba med datadriven kommunikation och att optimera samtliga kundkontakter allt viktigare.

Vad är det första du kommer sätta tänderna i?

 – Jag är nyfiken på hur vi kan bli ännu bättre på att optimera effekten av vår medieköp, dels datadrivet men även dels genom att göra fler digitala kampanjer och produktioner Inhouse.

Kommer du att göra några stora förändringar – byta byrå eller att skrota Telenorfamiljen, till exempel?

– Nej, inga förändringar är planerade i dagsläget.

Hur kommer medieinvesteringarna att se ut för Telenor 2018?

– Det är det för tidigt för mig att uttala mig om i dagsläget.

Vad ser du som marknadschef som Telenors största utmaning år 2018 och framåt?

– Mediekonsumtionen är idag utspridd över många olika plattformar och sekunderna av uppmärksamhet hos kunderna blir allt kortare. Vi måste fortsätta anpassa oss och se styrkorna i den digitala revolution som vi varit med och skapat, avslutar den nya marknadschefen.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Telenor

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev