Reklamveteran blir global marknadschef på Haglöfs

Andreas Engstrand leder marknadsavdelningen när Haglöfs satsar internationellt.

Haglöfs rekryterar reklamveteranen Andreas Engstrand som global marknadschef. Rekryteringen är en del av friluftvarumärkets internationella satsning, med fokus på bland annat ökad varumärkeskännedom, skriver varumärket i ett pressmeddelande.

Andreas Engstrand har 20 års erfarenhet från bland annat Åkestam Holst, Acne och Forsman och Bodenfors. Senast kommer han från en roll som Senior Account Director på Ingo.

Carsten Unbehaun är vd på Haglöfs:

– En viktig framgångsfaktor för oss, när vi flyttar fram positionerna internationellt är att öka varumärkeskännedomen och relevansen i vår målgrupp. Andreas svårslagna erfarenhet av både nationellt och internationellt strategiarbete samt av varumärkesbyggande, kommer att vara viktig för oss för att vi ska lyckas. Vi är väldigt glada för att ha honom i vårt lag.

Anderas Engstrand började på sitt nya jobb den 27 augusti.

­­– Haglöfs är ett varumärke med en otrolig historia, och det arvet i kombination med ett progressivt fokus på innovation och hållbarhet, ger förutsättningar för framtiden som få varumärken kan tävla med. Jag är glad över att få vara med på resan som ska ta Haglöfs till nästa nivå, kommenterar han.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2018-09-19 11.16Uppdaterad 2018-09-19 11.24

Ämnen i artikeln: