Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklambyråer

F&B knep Grand Prix för Volvo-kampanjen

Publicerad: 20 Juni 2019, 06:51

Forsman & Bodenfors prisades med ett Grand Prix i Cannes Lions för sin Volvo-kampanj ”The E.V.A Initiative”. ”Att vinna Grand Prix i Creative Strategy när det delas ut för första gången känns fantastiskt”, säger plannern Trine Keller-Andreasen till Resumé.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsVolvo

Kampanjen ”The E.V.A Initiative” tipades av många att nå högt i Cannes Lions, men få hade nog trott att det skulle gå hela vägen till en Grand Prix. Men så blev det.
– Självklart kommer ett Grand Prix som en fantastisk överraskning. Så fort vi fick veta så åkte fler från arbetsgruppen ner, säger Karl Risenfors, art director, till Resumé.

Forsman & Bodenfors vann priset i kategorin Creative Strategy som delades ut för första gången i Cannes. 

Senast Forsman & Bodenfors belönades med ett grand prix var 2016, då för Coop-kampanjen ”Ekoeffekten”.

– Vi firar på plats i Cannes och hemma Sverige, i enlighet med vår policy för intern representation, säger Karl Risenfors till Resumé. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsVolvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.