Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

"Programmatic kommer göra sitt intåg"

Publicerad: 29 December 2016, 16:30
Uppdaterad: 30 December 2016, 14:05

Ola Klingenborg spår att programmatic kommer göra sitt intåg i den digitala utomhusreklamen under 2017. Foto: Janne Naess

JULENKÄT. Clear Channels vd Ola Klingenborg förväntar sig att utomhus kommer fortsätta att växa nästa år.


Vilken var den största branschhändelsen 2016?

– Att diskussionen i branschen äntligen återvänt till att handla om värdet av att bygga varumärken genom breda räckviddsmedier. Investeringarna i utomhusreklam är till exempel upp 15 procent i år och ser ut att fortsätta öka även under 2017.

Vad är ditt nyårslöfte?

– Att under 2017 genomföra Clear Channel Sveriges största investeringar i nya reklamkontrakt någonsin under ett enskilt år. Vi går "all in" på fortsatt tillväxt av utomhusreklam.

Sia om din bransch: Vad händer 2017?

– Vi kommer se en fortsatt tillväxt för utomhusreklam och fortsatt tokfokus på digitalisering. Det kommer lanseras en branschgemensam valuta för kontakter inom digital utomhusreklam. Programmatic kommer göra sitt intåg i den digitala utomhusreklamen.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.