Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Postnord-chefer ställs mot väggen – i livesändning

Publicerad: 29 Maj 2018, 13:35
Uppdaterad: 29 Maj 2018, 13:50

Postnord samarbetar med Bonnier – låter svenska folket fråga ut företagets ledning.


Under 2017 gjorde Postnord en strategi av att svara på mediernas rapportering om bolaget genom native-annonser.

Nu tar företaget arbetat med att synas i media ett steg längre. Tillsammans med Expressen och en ny storytelling-produkt från Bonnier News Brand Studio sätter företaget själva sina egna chefer i "heta stolen".

Bakgrunden är att Postnord byggt upp en tv-studio på Centralstationen i Stockholm för att livesända i dag, tisdag, och imorgon, onsdag. I sex direktsända program, vilka produceras av contentbyrån Spoon, där Postnord-cheferna ställs mot väggen om Kinapaketen, service på landsbygden, försvunna och trasiga brev.

LÄS MER: Så svarar Postnord på mediernas kritik genom native

De sex programmen leds av tidigare SVT-programledare och journalisten Lennart Persson, och gästas av bland andra Frida Boisen, journalist och medlem av Postkommissionen.

Tillsammans ska programledaren och ett 20-tal gäster få chansen att ställa frågor till Postnords chefer. Även besökare på Centralen ges möjligheten att ställa sina frågor direkt till företagets ledning.

Programmen kommer att sändas live på Expressens sajt som en del i en helt ny live-produkt från Bonniers News innovationsavdelning Bonnier News Brand Studio.

– Det här är ett unikt grepp där vi via Expressen använder kommersiell storytelling i realtid, säger Caroline Swärd, chef för Story Production på Bonnier News Brand Studio, i ett pressmeddelande.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.