Få hela storyn
Starta din prenumeration
Marknadsföring
Publicerad: 26 Juli 2018, 07:33
Uppdaterad: 30 Juli 2018, 06:17
Instagraminlägget om champagnevarumärket som hon deläger med Isabella Löwengrip, saknar både reklammärkning och information om riskerna med alkohol.
Det svenska champagnevarumärket Guldkula, som delägs av bland annat Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius, har anmälts till Konsumentverket för felaktig marknadsföring. Anmälningarna som kommit in rör ett Instagraminlägg som gjordes i mitten av juli, av Pingis Hadenius.
Inlägget består av en närbild på en champagneflaska av märket Guldkula, och texten ”Bubbles for tonights birthday party”, samt en tagning av varumärkets namn och hashtagen #vinguiden. Inlägget har ingen reklammärkning.
Grundaren, entreprenören Håkan Andersson Guldkula, har tidigare enligt Siren sagt att drycken i huvudsak marknadsförs med hjälp av ambassadörer.
Pingis Hadenius, som bland annat är vd på Löwengrip Beauty, är engagerad i åtta bolag tillsammans med Isabella Löwengrip.
Isabella Löwengrip har tidigare fällts för smygreklam av det egna varumärket på sociala medier, av Reklamombudsmannens opinionnämnd.
Pingis Hadenius instagraminlägg om champagnevarumärket Guldkula, som hon deläger.