Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Pingis Hadenius inlägg anmäls till Konsumentverket

Instagraminlägget om champagnevarumärket som hon deläger med Isabella Löwengrip, saknar både reklammärkning och information om riskerna med alkohol.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Juli 2018, 07:33
Uppdaterad: 30 Juli 2018, 06:17

Ämnen i artikeln:

Pingis HadeniusKonsumentverket

Det svenska champagnevarumärket Guldkula, som delägs av bland annat Isabella Löwengrip och Pingis Hadenius, har anmälts till Konsumentverket för felaktig marknadsföring. Anmälningarna som kommit in rör ett Instagraminlägg som gjordes i mitten av juli, av Pingis Hadenius.

Inlägget består av en närbild på en champagneflaska av märket Guldkula, och texten ”Bubbles for tonights birthday party”, samt en tagning av varumärkets namn och hashtagen #vinguiden.  Inlägget har ingen reklammärkning.

Grundaren, entreprenören Håkan Andersson Guldkula, har tidigare enligt Siren sagt att drycken i huvudsak marknadsförs med hjälp av ambassadörer.

Pingis Hadenius, som bland annat är vd på Löwengrip Beauty, är engagerad i åtta bolag tillsammans med Isabella Löwengrip.

Isabella Löwengrip har tidigare fällts för smygreklam av det egna varumärket på sociala medier, av Reklamombudsmannens opinionnämnd.

Pingis Hadenius instagraminlägg om champagnevarumärket Guldkula, som hon deläger.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.