Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Patriksson Grammisgalans nya partner

Publicerad: 2 Oktober 2017, 11:39
Uppdaterad: 2 Oktober 2017, 11:42

Årets grammisvinnare samlade. Foto: Emma Svensson

I samband med att Patriksson Communication tar över galans kommunikation från Perfect Day flyttar prisutdelningen till Grand Hotel.


Ämnen i artikeln:

Patriksson Communication

Inför nästa års Grammisgala presenteras nu ett par nyheter. Ny kommunikationspartner till priset och galan är Patriksson Communication. Nytt är också att Grammisgalan med efterföljande efterfest under 2018 flyttar till Grand Hotels lokaler.

Enligt ett pressmeddelande sker flytten för att "höja upplevelsen" av musikgalan som såg sitt ljus 1969. Den anordnades då på Berns i Stockholm.

Arrangör av den 35:e upplagan av Grammis är Ifpi Sverige. Uppdraget att producera Grammis 2018 har Ifpi gett tilldelat producenterna Ulrica Örn och My Blomgren.

– Med vår gemensamma erfarenhet av gala- och liveproduktioner är Grammis ett drömprojekt. Vi ser fram emot att tillsammans med arrangören Ifpi Sverige producera en värdig och lyxig gala för att hylla alla fantastiska kreatörer inom musikbranschen, säger My Blomgren och Ulrica Örn i en gemensam kommentar.

Hanna Renlund Westberg, vd vid Patriksson Communication, säger i ett uttalande:

– Grammis är svenska musikbranschens mest erkända och eftertraktade pris så det är en stor ära att få jobba tillsammans med Ifpi Sverige i detta uppdrag. Vi har ambitiösa målsättningar att skapa stark synlighet av galan och förtydliga prisets dignitet som musiksveriges mest exklusiva utmärkelse.

Grammisgalan kommer att äga rum i Vinterträdgården den 8 februari 2018.

Mikaela Åkerman

Mikaela.Akerman@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Patriksson Communication

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev