Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Patrik Nygren-Bonnier blir Årets Marknadschef

Publicerad: 25 Januari 2018, 16:19
Uppdaterad: 29 Januari 2018, 09:29

"Det gäller att vara snabb och det kan vara en utmaning när man är stor. Vårt koncept bygger på 'Där livet händer' – och då är det självklart att vi ska vara där livet händer på riktigt", säger Patrik Nygren-Bonnier om Ikeas omtalade blixtkampanjer. Foto: Janne Naess

Ikeas Patrik Nygren-Bonnier tar hem utmärkelsen efter sina globala succé-kampanjer.


Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Ikeas marknadschefen Patrik Nygren-Bonnier vinner Årets Marknadschef vid Marknadsföreningen i Stockholms event.

Juryns motivering:

"Att ta en plats i människors liv är alla varumärkens dröm. Men väldigt få lyckas. Att skapa en viral hit kan nästan alla med lite tur. Men att göra global succé kampanj efter kampanj är det väldigt få som lyckas med. Att skapa tvåsiffrig tillväxt på en mogen marknad står på allas önskelista. Men det är ytterst ovanligt att lyckas. Årets marknadschef har med ett imponerande mod, och målmedveten långsiktighet skapat ett koncept som uppenbarligen går att fylla hur mycket som helst. Att dessutom vara relevant i både uttryck och kanal visar på ett tydligt ledarskap. Vi vill fortsätta vara med där livet händer".

Lyssna på  Digitala Mediepoddens Damon Razazis vinnarintervju med Patrik Nygren-Bonnier nedan:

 

Under eventet Årets Marknadschef har, förutom Patrik Nygren-Bonnier, även Semcon, Karma och Malin Cronqvist plockat med sig varsin utmärkelse hem.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Årets Marknadschef

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.