Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Nytt long read-format på DN

I samband med att Världsnaturfonden, WWF, lanserar sin senaste kampanj presenteras den i ett nytt long read-format på Dagens Nyheters webb.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 22 September 2016, 11:46
Uppdaterad: 22 September 2016, 13:32

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Det är den första Branded Content-kampanjen inom Bonnier News i formatet long read, som står för fördjupande reportage och intervjuer.

– Utvecklingen av Branded Content är fantastisk, vi har under flera kampanjer på alla våra plattformar samlat massor av värdefulla insikter som leder till ett starkt förtroende hos kunderna. Samarbetet med WWF är ett lysande exempel, säger Anna Arvidsson, chef på Bonnier Brand News studio i ett pressmeddelande.

De sponsrade artiklarna i long read-formatet ska belysa havens situation – från överfisket av utrotningshotade hajar i Indiska Oceanen till utsläppen av miljögifter i Östersjön.

Long read-formatet för WWF har utvecklats och producerats av Caroline Swärd, produktspecialist native DN/Di och Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio. Wasps team består av Ulrika Borg, redaktör, Per Lilja, AD, och Victoria Lagercrantz, skribent.

Ämnen i artikeln:

Bonnier News

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.