Nytt long read-format på DN

I samband med att Världsnaturfonden, WWF, lanserar sin senaste kampanj presenteras den i ett nytt long read-format på Dagens Nyheters webb.

Det är den första Branded Content-kampanjen inom Bonnier News i formatet long read, som står för fördjupande reportage och intervjuer.

– Utvecklingen av Branded Content är fantastisk, vi har under flera kampanjer på alla våra plattformar samlat massor av värdefulla insikter som leder till ett starkt förtroende hos kunderna. Samarbetet med WWF är ett lysande exempel, säger Anna Arvidsson, chef på Bonnier Brand News studio i ett pressmeddelande.

De sponsrade artiklarna i long read-formatet ska belysa havens situation – från överfisket av utrotningshotade hajar i Indiska Oceanen till utsläppen av miljögifter i Östersjön.

Long read-formatet för WWF har utvecklats och producerats av Caroline Swärd, produktspecialist native DN/Di och Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio. Wasps team består av Ulrika Borg, redaktör, Per Lilja, AD, och Victoria Lagercrantz, skribent.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2016-09-22 11.46Uppdaterad 2016-09-22 13.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: