Gå direkt till textinnehållet

Nytt gig för sparkade Top Gear-stjärnan

Jeremy Clarkson. Foto: Emirates

Jeremy Clarkson frontar flygbolaget Emirates nya kampanj: "Han är ett av motorvärldens mest kända ansikten."

För drygt 1,5 år sedan spreds nyheten om Top Gear-stjärnan Jeremy Clarkson, som fått sparken från både Top Gear och BBC efter att ha drämt till en produktionsassistent – eftersom det inte serverades varm mat under en inspelning.

Nu har flygbolaget Emirates valt BBC:s tidigare bilstjärna till sitt ansikte utåt i nya reklamfilmen, som ska marknadsföra bolagets nya Boeing 777-första klass sviter.

Boutros Boutros är vice vd för varumärke- och marknadskommunikation på Emirates:

­– Jeremy Clarkson är ett av motorvärldens mest kända ansikten. Vi kände att han skulle passa perfekt för denna kampanj, i synnerhet eftersom våra nya första klass-sviter har inspirerats av Mercedes-Benz S-Klass, säger han i ett pressmeddelande.

– Produkten i sig är en innovativ och omvälvande förändring som höjer ribban inom kundupplevelsen ombord, avslutar han.

Några månader efter att Jeremy Clarcson förlorade programledarjobbet på Top Gear, rekryterades han av Amazon, för att leda serien "The Grand Tour".  där begav han sig  tillsammans med Richard Hammond och James May ut på en road-trip med extremt dyra bilar. Programmet blev en av Amazons mest sedda premiärer, och en andra säsong börjar snart sändas.

 

 

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

Publicerad 2017-11-13 13.31Uppdaterad 2017-11-13 15.31

Dela artikeln: