Ny varumärkeschef på Kronfågel

Susanne Zabrodsky lämnar Passion Lab för att inta rollen som ny varumärkeschef på Kronfågel.

Susanne Zabrodsky utses till ny varumärkeschef på Kronfågel. Närmast kommer hon från byrån Passion Lab där hon haft en roll som kundansvarig och strateg.

Susanne Zabrodsky har även en magisterexamen i brand management och varumärkesstrategi från Stockholms universitet.

– Vi är väldigt glada över att få hälsa Susanne välkommen. Hon har en gedigen erfarenhet och ett strategiskt tänk som gör att hon är stark tillgång för vår organisation. Det känns bra att ha med en nyckelperson som Susanne på Kronfågels fortsatta varumärkesresa framåt, tillsammans med resten av teamet, säger Anna Saverstam, marknadsdirektör på Kronfågel, i ett pressmeddelande.

Som varumärkeschef för Kronfågel kommer Susanne Zabrodsky ansvara för varumärkets marknad- och varumärkesstrategier.

– Kronfågel är ett av Sveriges mest kända varumärken, därför känns det jättespännande att få driva det vidare. Samtidigt älskar jag mat och kyckling. Det ska bli riktigt kul att få lära känna och jobba ihop med mina nya kollegor, säger Susanne Zabrodsky, i ett pressmeddelande.

Susanne Zabrodsky tillträdde sin nya tjänst 3 september 2018.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-09-07 06.36Uppdaterad 2018-09-07 06.36