Marknadsföring
Nu ber United Airlines om ursäkt
Publicerad: 12 april 2017, 06:31
Uppdaterad: 28 april 2017, 10:41
Foto: Wikimedia Commons/Privat videoklipp
Flygbolaget United Airlines vd Oscar Munoz ber om ursäkt efter passagerarskandalen.
När videoklippet som visade hur United Airlines med våld släpade ut en passagerare ur ett överbokat flygplan började cirkulera på sociala medier i söndags, väcktes inte bara ilska mot händelsen i sig, utan även mot att bolaget kom med en ursäkt som uppfattades som otillräcklig.
United Airlines vd Oscar Munoz sade i ett uttalande att han var ledsen att bolaget varit tvunga att "boka om" passageraren, och bad inte om ursäkt för våldet som användes.
Det verkar dock som att Oscar Munoz har insett att en tydligare ursäkt var på sin plats. Under tisdagen skickades nämlingen ett nytt uttalande ut, där han medgav att händelsen var "fruktansvärd" och frambringade "vrede, ilska och besvikelse". Det skriver Mashable.
"Precis som alla, fortsätter jag att förfäras över vad som hände på det här flygplanet och jag ber djupt om ursäkt till passageraren som flyttades med tvång och till alla passagerare ombord. Ingen bör någonsin behandlas på det här sättet".
Oscar Munoz sade även i pressmeddelandet att United Airlines kommer att granska och utvärdera flera åtgärder, som bland annat ska inkludera hur bolaget bör hantera sin policy kring överbokning.