Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Norrländska Heja! anordnar Gyllene Hjulet 2017

Publicerad: 16 December 2016, 08:10
Uppdaterad: 16 December 2016, 08:18

Hallå där... Mattias Walfridsson, vd på brand experiencebyrån Heja! som har utsetts till att vara sponsring- och eventbyrå till Gyllene Hjulet 2017.


Heja! har blivt utsedd till att vara sponsring- och eventbyrå åt Gyllene Hjulet 2017.

Varför har ni tagit det här uppdraget?

– Vi älskar vår bransch och varumärkesupplevelser, kan en byrå visa det på ett bättre sätt än att anordna branschgalans 20-årsjubileum?

Hur känns det att det är ni som får arrangera?

– Jag tycker det är otroligt kul och hedersamt att SEFS har valt oss för uppdraget. Heja! är en brand experiencebyrå som är stark på såväl strategi och kreativitet som eventproduktion och sponsring.

Varför får ni uppdraget?

– Det vi är duktiga på matchar Gyllene Hjulets behov väldigt väl, tycker jag. Vi  är ett norrländskt utropstecken. Och det är nog vår expertis kombinerat med att Heja! är en skön och kul byrå att samarbeta med.

Vad är syftet med Gyllene Hjulet?

– Gyllene Hjulet ska uppmärksamma och hylla företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. Vi tycker att Gyllene Hjulet ska vara branschgalornas gala där vi hyllar de som ligger i framkant med intresse- och upplevelsebaserad kommunikation.

Kan ni vara med och tävla ändå?

– I det rent tävlingstekniska har vi ingen  påverkan eller delaktighet. Det finns en jury som sköter det. Och det betyder bara att vi faktiskt kan vara med och tävla igen i Gyllene Hjulet. Bara de senaste  tre åren har vi tio nomineringar och två vinster.

Är det anledning till att det är ni som väljs?

– Det är inte en anledning, men en förutsättning. Det är extra roligt att det är första gången på 20 år en byrå utanför Stockholm får uppdraget att producera Gyllene Hjulet, och att det nu är vi som är här får väl ses som någon slags bevisföring på att man faktiskt kan bedriva en vass byrå även utanför Stockholm. Man måste bevisa mer och anstränga sig lite mer, visa framfötterna.

Vad tror du om Gyllene Hjulet 2017? 

– Många av Gyllene Hjulets gäster har upplevt väldigt mycket tidigare. Det är en spännande utmaning i att kunna överträffa branschens förväntningar.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.