Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Marknadsföring

Mio tar hem Årets annonsör

Publicerad: 31 Maj 2017, 17:00
Uppdaterad: 31 Maj 2017, 17:45

Bild 1/4  Mios marknadschef tar emot blommor från Lennart Foss, koncernchef för NTM-koncernen. Foto: Alexander Donka

ÅRETS LOKALA MEDIEHUS. "När andra fokuserar på att bli digitala, fokuserar de på kundupplevelsen", lyder juryns motivering.


Ämnen i artikeln:

Årets Lokala Mediehus

Under Dagens Medias gala Årets lokala mediehus uppmärksammas de lokala annonsmarknaderna och pris delas ut till framgångsrika lokala aktörer.

Mio prisas i kategorin Årets annonsör som även Sas, Tui, Elgiganten var nominerade till. Priset delas ut av Lennart Foss, koncernchef NTM-koncernen och Daniel Collin, vd Mec.

Priset togs emot av Mios marknadschef Sofie Strömberg Malm.

– Det känns helt fantastiskt, säger hon från scen när hon tar emot priset från Kattis Ahlström.

Varför blev ni Årets annonsör?

– För att våra kunder älskar oss. Vi är duktiga, har ett starkt kundfokus och finns tillgängliga i hela Sverige.

Hur är man fokuserad på kunderna?

– Man tittar på vad kunderna vill ha och levererar det, säger Sofie Strömberg Malm och avslutar med att tacka sina kunder.

Så lyder vinnarmotiveringen:

"I detta första år för denna tävling var juryn snabbt överens om att de gillade sådana som vågar sticka ut. Kanske rentav går mot strömmen. Det gör vinnaren i kategorin Årets annonsör. När andra fokuserar på att bli digitala, fokuserar de på kundupplevelsen. När andra koncentrerar resurserna till de stora städerna, ökar de närvaron i hela landet. När andra bromsar, gasar de. Årets annonsör är Mio!"

Juryn som har utsett vinnarna består av Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen, Daniel Collin, vd på Mec, Nike Carlstoft, vd på Carat, Anders Sjösten, vd på Mediekompaniet och Niclas Rislund, chefredaktör på Dagens Media.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Årets Lokala Mediehus

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev