Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Mindshare blir SAS globala mediebyrå

"Vi ser vår mediebyrå-setup med Mindshare som ett mycket viktigt steg på resan", säger Didrik Fjeldstad som är global marknadschef på SAS.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 01 Februari 2018, 15:41
Uppdaterad: 02 Februari 2018, 15:42

Ämnen i artikeln:

SASMindshareGroup M

Group M och Mindshare blir SAS globala mediebyrå. Foto: Pressbild

Det var i höstas som SAS påbörjade en mediebyråöversyn på global nivå, med syfte att samla all kompetens i en integrerad byrå med korsfunktionella lokala team, som arbetar med centrala strategier. Nu står det klart att valet föll på Mindshare och Group M. Flygjätten har tidigare haft Tre Kronor som mediebyrå.

– Det här är verkligen spännande. SAS vision för framtiden är mycket inspirerande och tillsammans bygger vi ett framtidssäkert team, med en gemensam ambition att utmana det konventionella sättet att se på marknadsföring. Vi har inte bara vunnit en pitch – vi jobbar mot ett framtida partnerskap, en "öppen byrå-strategi", som gör det möjligt för oss att dela talang och kompetens för att frigöra den fulla potentialen i ett kund/byråförhållande, säger Jonas Hemmingsen, som är nordisk vd på Group M.

Didrik Fjeldstad är globla varumärkes- och marknadschef på SAS:

– Vi finns till för att göra livet enklare för Skandinaviens frekventa resenärer. Vi vill vinna striden om den frekventa resenärens fortsatta lojalitet och har identifierat ett behov av att konsolidera vår mediepartner-setup för att kunna leverera en förbättrad och personlig reseupplevelse genom ett integrerat sätt att betrakta media och kommunikation. Vi ser vår konsoliderade mediebyrå-setup med Mindshare som ett mycket viktigt steg på denna resa, där flexibilitet, varumärkeserfarenhet och kundutveckling kommer att vara absoluta nyckelfaktorer i vår målsättning att göra den dyrbara tiden för våra resenärer ännu mer betydelsefull, säger han.

Flygjätten konsoliderar SEM, SEO och media globalt med mediebyrån, för att driva sin personifierings- och omnichannel agenda, skriver de i ett pressmeddelande.

Jonas Hemmingsen, Group M:

– Vi har som grupp investerat kraftigt under de senaste fem åren för att bygga upp en stab av skickliga talanger inom data och teknik och jag är oerhört stolt över att ett av de mest ikoniska och visionära nordiska företagen ser och uppskattar det, säger han.

Ämnen i artikeln:

SASMindshareGroup M

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.