Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Marknadsföring

Mimmi Sköldberg lämnar Comviq

Publicerad: 12 Oktober 2016, 10:27
Uppdaterad: 14 Oktober 2016, 07:00

Tele2 och Comviq drabbas av ytterligare ett avhopp när Comviqs brand manager Mimmi Sköldberg slutar.


Ämnen i artikeln:

Tele2Comviq

Mimmi Sköldberg har de senaste fyra åren haft rollen som brand manager för Comviq, innan dess arbetade hon för Tele2.

Totalt har hon arbetat åtta år på företaget.

– Det har varit fantastiskt roligt, men jag kände att det vara dags för mig att testa något nytt.

På fredag gör hon sin sista dag på Comviq.

– Det känns väldigt vemodigt, och nostalgiskt. Jag har trivts väldigt bra, det är en fantastisk arbetsplats.

Det har varit ett turbulent år för Tele2 och Comviq. Tidigare har vd:n Thomas Ekman lämnat, liksom kommunikationsdirektören Pernilla Oldmark och varumärkeschefn Martin Agebrandt.

I början av året inleddes ett samarbete med reklambyrån King, som avslutades efter bara sex månader.

Ny byrå för Tele2 är Åkestam Holst. I samband med det nya samarbetet har Tele2 också valt att skrota fåret Frank.

– Vi har alltid varit ett bolag där det händer mycket hela tiden. Det har inte varit många lungna perioder, säger Mimmi Sköldberg, och fortsätter:

– Det har ingenting att göra med mitt beslut att lämna företaget, jag vill ha en ny utmaning.

Vad vill du göra härnäst?

– Jag har ingenting klart, först ska jag vara ledig några veckor och fundera över vad jag vill, kanske testa en helt ny bransch.

– Jag har inget drömuppdrag, eller drömbransch, utan är öppen för mycket.

Niclas Rislund

niclas@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Tele2Comviq

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.