Mikael Persbrandt frontar Bet365

2017-08-10 11:55 Janne Naess  

Mikael Persbrandt är ansiktet utåt i Bet365:s största satsning på den svenska marknaden. "Han känns helrätt för vår målgrupp och för vårt varumärke", säger den svenska marknadschefen Jörgen Sparredal.

Mikael Persbrandt tar över stafettpinnen från Samuel L. Jackson, Travis Fimmel, Ray Winstone och Jens Hultén, som nytt ansikte utåt för  Bet365. Kampanjen lanseras i samband med Premier League-premiären 11 augusti.

Jörgen Sparredal är svensk marknadschef på Bet365:

- Vi är väldigt stolta över att kunna presentera Mikael som vårt nya ansikte utåt i Sverige. Mikael känns helrätt både för vår målgrupp och varumärke och vi har höga förväntningar på kampanjen. Vi växlar upp ett steg och det här blir vår största satsning hittills på den svenska marknaden, kommenterar han.

Kampanjen är ett led i bet365:s långsiktiga satsning på den svenska marknaden och en fortsättning på bolagets globala ”Around the World”-kampanj. Bolaget väljer bort bonusar och erbjudanden i sina kampanjer till förmån för ett långsiktigt varumärkesbyggande och budskapet ”Världens största bettingsajt”, skriver Bet365 i ett pressmeddelande.

Bet365 introducerar även det nya konceptet "Vi är medlemmar", för att lyfta sina erbjudanden kring bland annat statistiktjänster, analysverktyg och resultatrapportering.

- Då vi idag är ett globalt bolag som erbjuder väldigt mycket mer än enbart betting väljer vi att introducera konceptet ” Vi är medlemmar hos bet365”. Vi ser våra användare som en del av en större gemenskap och något mer än enbart kunder. Det ska bli intressant att se hur det här tas emot, säger Jörgen Sparredal.

Reklamfilmerna kommer att visas i MTGs och Discovery Networks kanaler samt även online på Viaplay, Viafree, Dplay, Aftonbladet och Expressen.

Se Bet365:s connectedfilm med Mikael Persbrandt här, och Everywhere-versionen här.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt