Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Mia Lindqvist till Schibsted Brand Studio

Mia Lindqvist, program- och affärschef på Aftonbladet TV, blir ny innehållschef på Schibsted Brand Studio.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se


Publicerad: 20 Februari 2018, 12:35
Uppdaterad: 20 Februari 2018, 12:40

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet TV

"Det känns jätteroligt att få en så kreativ roll inom bolaget", säger Mia Lindqvist.

Mia Lindqvist blir i sin nya roll inom Schibsted innehållsansvarig på Schibsted Brand Studio. Hon kommer att arbeta med att skapa och sälja in idéer och engagerande innehåll för Schibsted Sales & Inventorys kunder.

Mia Lindqvist var tidigare program- och affärschef på Aftonbladet TV.

– Det känns jätteroligt att få en så kreativ roll inom bolaget och jag ser fram emot att få vara med och driva digital storytelling inom Schibsted Brand Studio och alla starka publicister de arbetar med, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni, säger Mia Lindqvist i ett pressmeddelande.

– Mia Lindqvist är en vass storyteller med utomordentlig kunskap om innehållsproduktion och strategi. Hennes mångåriga erfarenhet från både TV4 och Aftonbladet blir ett fantastiskt tillskott i studion, säger Josefine Kvarnström, Director Schibsted Brand Studio & Insight.

Ämnen i artikeln:

SchibstedAftonbladet TV

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.