Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Marknadsföring

Metro plockar native-specialist från Nyheter24

Emil Björnius.

Metro Media House utökar sin native-avdelning och tar in Emil Björnius som närmast kommer från Nyheter24.


Publicerad 2018-06-04 11:50
Uppdaterad 2018-06-04 11:54

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:

Rekryteringen av Emil Björnius är ett led i att utveckla Metros native-koncept i takt med att företaget satsar på fler vertikaler. 

– Vi är väldigt glada att Emil börjar hos oss. Han har stor erfarenhet av kreativ konceptförsäljning i allmänhet och native advertising i synnerhet och har exakt den erfarenhet som vi behöver. Genom att knyta Emil till oss är vi övertygade om att vi fortsätter bygga affärsområdet med den bästa kompetensen som finns inom området, säger Vivi Wallin, native-chef, i ett pressmeddelande.

Emil Björnius:

– Metro är inne i en spännande fas, med många intressanta vertikaler och en fantastisk print-produkt. Jag lockas starkt av tanken på att få vara med på den här digitala transformationsresan. Kraven på kvalitativt branded content ökar hela tiden, och det gäller att dels hålla sig ajour med alla trender, och samtidigt skapa innehåll som ger något alldeles särskilt till målgruppen. Både Nyheter24 och Vice som jag kommer från har ju en ung målgrupp, det får en att vidga sitt synsätt på innehåll eftersom de är så kräsna när de kommer till reklam.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.