Metro plockar native-specialist från Nyheter24

2018-06-04 13:50  
Emil Björnius.

Metro Media House utökar sin native-avdelning och tar in Emil Björnius som närmast kommer från Nyheter24.

Rekryteringen av Emil Björnius är ett led i att utveckla Metros native-koncept i takt med att företaget satsar på fler vertikaler. 

– Vi är väldigt glada att Emil börjar hos oss. Han har stor erfarenhet av kreativ konceptförsäljning i allmänhet och native advertising i synnerhet och har exakt den erfarenhet som vi behöver. Genom att knyta Emil till oss är vi övertygade om att vi fortsätter bygga affärsområdet med den bästa kompetensen som finns inom området, säger Vivi Wallin, native-chef, i ett pressmeddelande.

Emil Björnius:

– Metro är inne i en spännande fas, med många intressanta vertikaler och en fantastisk print-produkt. Jag lockas starkt av tanken på att få vara med på den här digitala transformationsresan. Kraven på kvalitativt branded content ökar hela tiden, och det gäller att dels hålla sig ajour med alla trender, och samtidigt skapa innehåll som ger något alldeles särskilt till målgruppen. Både Nyheter24 och Vice som jag kommer från har ju en ung målgrupp, det får en att vidga sitt synsätt på innehåll eftersom de är så kräsna när de kommer till reklam.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt