Meetrics Nordenchef till danska Audienceproject

Danskt adtech-bolag bolag rekryterar Meetrics Nordenchef, Jonas Jonsborg, när de etablerar kontor i Stockholm.

Det danska adtech-bolaget Audienceproject har knytit till sig Jonas Jonsborg. Jonas Jonsborg kommer senast från en roll som Nordenchef för adtech-bolaget Meetrics som bland annat verkar som tredjepartsaktör för att identifiera data från Facebook-kampanjer.

Audienceproject har verkat på den nordiska marknaden under fem år men nu vill man stärka företagets position i Sverige genom att etablera både kontor och team i Stockholm under ledning av Jonas Jonsborg.

– Sverige är den största marknaden i Norden och är därför en viktig fokus för Audienceproject. Vi har redan etablerat en stark position i Sverige, och med Jonas tar vi ombord en erfaren industriledare som kan ta oss till en ny nivå, säger Jacob Lachmann, vd på Audienceproject, i ett pressmeddelande.

Tidigare har Jonas Jonsborg även haft en roll som kommersiell direktör på Adform.

– Jag ser verkligen fram emot möjligheten att få fortsätta växa Audienceproject i Sverige, och vidareutveckla samarbeten med brands, mediebyråer och publicister. Jag tror att Audienceproject har en unik position med deras erbjudande av data av hög kvalitet, som är fullt transparent och opartisk, säger Jonas Jonsborg, i ett pressmeddelande.

Audienceproject har sedan tidigare samarbeten med en rad mediebyråer i Sverige så som Group M, Omnicom Media Group, IPG, Dentsu Aegis och Bizkit Havas.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-08-17 06.50Uppdaterad 2018-10-08 12.35