Meetrics Nordenchef till danska Audienceproject

2018-08-17 08:50  

Danskt adtech-bolag bolag rekryterar Meetrics Nordenchef, Jonas Jonsborg, när de etablerar kontor i Stockholm.

Det danska adtech-bolaget Audienceproject har knytit till sig Jonas Jonsborg. Jonas Jonsborg kommer senast från en roll som Nordenchef för adtech-bolaget Meetrics som bland annat verkar som tredjepartsaktör för att identifiera data från Facebook-kampanjer.

Audienceproject har verkat på den nordiska marknaden under fem år men nu vill man stärka företagets position i Sverige genom att etablera både kontor och team i Stockholm under ledning av Jonas Jonsborg.

Under de senaste fem åren har det danska marknadsföringstekniska företaget AudienceProject etablerat sig som industriledare i Norden inom målgruppsdata och digitala mätningsverktyg. För att stärka sin position i Sverige etablerar de nu ett kontor och team i Stockholm, lett av industriprofilen Jonas Jonsborg.

– Sverige är den största marknaden i Norden och är därför en viktig fokus för Audienceproject. Vi har redan etablerat en stark position i Sverige, och med Jonas tar vi ombord en erfaren industriledare som kan ta oss till en ny nivå, säger Jacob Lachmann, vd på Audienceproject, i ett pressmeddelande.

Tidigare har Jonas Jonsborg även haft en roll som kommersiell direktör på Adform.

– Jag ser verkligen fram emot möjligheten att få fortsätta växa Audienceproject i Sverige, och vidareutveckla samarbeten med brands, mediebyråer och publicister. Jag tror att Audienceproject har en unik position med deras erbjudande av data av hög kvalitet, som är fullt transparent och opartisk, säger Jonas Jonsborg, i ett pressmeddelande.

Audienceproject har sedan tidigare samarbeten med en rad mediebyråer i Sverige så som Group M, Omnicom Media Group, IPG, Dentsu Aegis och Bizkit Hava.

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt