söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Zeta Display och Specsavers i mångmiljonaffär

Publicerad: 6 augusti 2018, 07:41
Uppdaterad: 6 augusti 2018, 07:52

Specsavers rustar upp på norska marknaden – med digitala skyltar från den svenska leverantören Pronto Tv och Zeta Display.

Ämnen i artikeln:

Specsavers

JN

Janne Naess

janne.naess@dagensmedia.se


Pronto tv som är en del av Zeta Display Group, har tecknat avtal om leverans av digitala skyltar, så kallade signage, till optikerföretaget Specsavers, på den norska marknaden.

Specsavers har i Norge 78 butiker, och en full utrullning förväntas börja inom kort. Avtalet kommer också att ligga till grund för installationer på andra platser.

– Att kunna visa innehåll på några sekunder för våra kunder via digital signage är ett viktigt steg framåt för vår verksamhet. Att investera i denna teknik gör det möjligt för våra affärspartners att kommunicera Specsavers starka erbjudanden och kvalitetsprodukter, kommenterar Henning Erikson, som är Specsavers Norgechef.

Avtalets längd är 5 år och Pronto Tv uppskattar värdet till 15 miljoner svenska kronor.

Zeta Display Group har huvudkontoret i Sverige och försäljningskontor finns idag i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Bolaget hjälper företag inom detaljhandels- och servicebranschen att bli mer konkurrenskraftiga genom tjänster och produkter som stänger gapet mellan det digitala och det fysiska.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev