Medieval
Zeta Display och Specsavers i mångmiljonaffär
Publicerad: 6 augusti 2018, 07:41
Uppdaterad: 6 augusti 2018, 07:52
Specsavers rustar upp på norska marknaden – med digitala skyltar från den svenska leverantören Pronto Tv och Zeta Display.
Ämnen i artikeln:
SpecsaversPronto tv som är en del av Zeta Display Group, har tecknat avtal om leverans av digitala skyltar, så kallade signage, till optikerföretaget Specsavers, på den norska marknaden.
Specsavers har i Norge 78 butiker, och en full utrullning förväntas börja inom kort. Avtalet kommer också att ligga till grund för installationer på andra platser.
– Att kunna visa innehåll på några sekunder för våra kunder via digital signage är ett viktigt steg framåt för vår verksamhet. Att investera i denna teknik gör det möjligt för våra affärspartners att kommunicera Specsavers starka erbjudanden och kvalitetsprodukter, kommenterar Henning Erikson, som är Specsavers Norgechef.
Avtalets längd är 5 år och Pronto Tv uppskattar värdet till 15 miljoner svenska kronor.
Zeta Display Group har huvudkontoret i Sverige och försäljningskontor finns idag i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Bolaget hjälper företag inom detaljhandels- och servicebranschen att bli mer konkurrenskraftiga genom tjänster och produkter som stänger gapet mellan det digitala och det fysiska.