Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Zeta Display och Specsavers i mångmiljonaffär

Specsavers rustar upp på norska marknaden – med digitala skyltar från den svenska leverantören Pronto Tv och Zeta Display.

Janne Naess

Bildredaktör, fotograf och reporter

janne.naess@dagensmedia.se


Publicerad: 06 Augusti 2018, 07:41
Uppdaterad: 06 Augusti 2018, 07:52

Ämnen i artikeln:

Specsavers

Pronto tv som är en del av Zeta Display Group, har tecknat avtal om leverans av digitala skyltar, så kallade signage, till optikerföretaget Specsavers, på den norska marknaden.

Specsavers har i Norge 78 butiker, och en full utrullning förväntas börja inom kort. Avtalet kommer också att ligga till grund för installationer på andra platser.

– Att kunna visa innehåll på några sekunder för våra kunder via digital signage är ett viktigt steg framåt för vår verksamhet. Att investera i denna teknik gör det möjligt för våra affärspartners att kommunicera Specsavers starka erbjudanden och kvalitetsprodukter, kommenterar Henning Erikson, som är Specsavers Norgechef.

Avtalets längd är 5 år och Pronto Tv uppskattar värdet till 15 miljoner svenska kronor.

Zeta Display Group har huvudkontoret i Sverige och försäljningskontor finns idag i Danmark, Norge, Finland, Estland och Holland. Bolaget hjälper företag inom detaljhandels- och servicebranschen att bli mer konkurrenskraftiga genom tjänster och produkter som stänger gapet mellan det digitala och det fysiska.

Ämnen i artikeln:

Specsavers

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.