Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Tele 2 sponsrar Eurovision Song Contest

Publicerad: 15 December 2015, 15:01
Uppdaterad: 15 December 2015, 15:09

Tele 2:s vd: "Vi kommer att ta evenemanget till helt nya nivåer"


Ämnen i artikeln:

Eurovision Song ContestTele2

Som Dagens Media skrev om igår var Silja Line den första sponsorn som presenterades till Eurovision song contest 2016.

Nu är det klart att Tele 2 även kliver in som partner till ESC.

 – Tele 2 är redan en naturlig del av ESC eftersom hela området runt Globen kommer att utgöra en central del av evenemanget. Tele 2 Arena är en plats där vi kan engagera våra kunder och alla andra besökare. Vi välkomnar ESC-fans till världens mest moderna arena och genom vår teknik kan upplevelser och känslor delas, förlängas och förstärkas. Som partner till ESC så får vi ännu fler möjligheter att skapa något unikt och normbrytande. Vi kommer ta detta evenemang till helt nya nivåer, säger Thomas Ekman, vd på Tele 2 Sverige, i ett pressmeddelande.

Målet är att nästa års ESC ska vara det "mest uppkopplade någonsin". Samtidigt tar andra kanaler än linjär-tv allt större plats i tävlingen, enligt Tele 2. Det gäller både hur tävlingen kan följas, men framförallt hur tittare och intresserade själva kan ge uttryck för sina känslor. I den kontexten menar Tele 2 att Tele 2 Arena har en "naturlig och unik plats som en av världens mest uppkopplade arenor".

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.