Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag26.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Synoptik väljer Isobar

Publicerad: 22 Maj 2017, 11:32
Uppdaterad: 22 Maj 2017, 11:32

Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik och Helena Skarle, direktör för pr och sociala medier på Isobar. Foto: Press

Synotik tar hjälp av Isobar för att stärka upp sin kommunikation inom sociala medier."Sociala medier är en allt viktigare del av vår kommunikationsstrategi", säger Synoptiks marknadsdirektör, Lottie Funck Ekelund.


Isobar vann uppdraget då byrån visat på styrka i sitt totalerbjudande inom sociala medier. Tillsammans med mediebyrån Carat, som likt Isobar ingår i byrånätverket Dentsu Aegis, ska Isobar hjälpa Synoptik att ta kommunkationen inom sociala medier till nästa nivå.

I uppdraget ingår även löpande rådgivning, produktion av kreativt innehåll, strategiskt arbete och community management.

–  Sociala medier är en allt viktigare del av vår kommunikationsstrategi och vi behöver en partner som kan hjälpa oss att skapa engagerande och relevant innehåll. I Isobar har vi hittat en stark partner som har såväl strategisk som operativ kompetens och därtill uppnår vi synergier i mediaköpen som sker via systerbyrån Carat, säger Lottie Funck Ekelund, marknadsdirektör på Synoptik i Sverige, i ett pressmeddelande.

Arbetet med att stärka Synoptiks kommunikation på sociala medier har redan inletts men kommer växla upp ännu mer till sommaren.

– Vi är väldigt glada över förtroendet som Synoptik ger oss i och med det här uppdraget. Synoptik är ett starkt varumärke, men verkar i en ganska generisk bransch. Vi hoppas kunna bidra med strategisk höjd och kreativitet och är väldigt entusiastiska inför uppgiften att tillsammans med Carat skapa något riktigt bra för Synoptik, säger Helena Skarle, direktör för pr och sociala medier på Isobar, i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.