Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Spelbolagens strategier 2020: Rörligt, sponsring och stora mästerskap

Publicerad: 29 November 2019, 14:15

Henrik Lindroth, Folkspel, Joakim Mörnefält, Svenska Spel, Johanna Åberg, ATG, Robin Olenius, Betsson och Per Carlander, Kindred Group.

Efter flera år av vilda västern i medierna har spelbolagen gått in i en ny fas. För Dagens Media berättar cheferna på Betsson, Svenska Spel, Kindred, Folkspel och ATG – som tillsammans investerar 2,4 miljarder kronor brutto i medier – om hur de planerar att styra om marknadsföringen nästa år.


Ämnen i artikeln:

SpelbolagATGUnibetBetssonSpelreklam

Kindred Group: ”Vi kraftsamlar”

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.