Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Så förändrar pandemin konsumenternas beteende

Publicerad: 7 April 2020, 08:45

Amanda McKee, nordic head of insights på Unilever, tycker det är häpnadsväckande att så många började oroa sig för sin ekonomi redan för ett par veckor sedan.

Både svenskarnas medievanor och köpbeteende påverkas av coronapandemin. En undersökning från Unilever och Flarie visar att nyhetskonsumtionen går kraftigt uppåt, men att vi inte shoppar så mycket online som många kanske förväntat sig.


Ämnen i artikeln:

coronavirusetFlarieUnilever

Unilever och underhållningsplattformen Flarie har gjort en omfattande undersökning om hur coronapandemin påverkar svenskarna när det gäller alltifrån oron över spridningen av viruset till ekonomi och matvanor. Även mediekonsumtion och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

coronavirusetFlarieUnilever

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.