fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Så förändrar pandemin konsumenternas beteende

Publicerad: 7 april 2020, 08:45

Amanda McKee, nordic head of insights på Unilever, tycker det är häpnadsväckande att så många började oroa sig för sin ekonomi redan för ett par veckor sedan.

Både svenskarnas medievanor och köpbeteende påverkas av coronapandemin. En undersökning från Unilever och Flarie visar att nyhetskonsumtionen går kraftigt uppåt, men att vi inte shoppar så mycket online som många kanske förväntat sig.

Ämnen i artikeln:

UnileverFlarieCoronaviruset

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Unilever och underhållningsplattformen Flarie har gjort en omfattande undersökning om hur coronapandemin påverkar svenskarna när det gäller alltifrån oron över spridningen av viruset till ekonomi och matvanor. Även mediekonsumtion och

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev