Riksbyggen går till Adon

På bild: Tommy Gapinski, vd och projektledare på Adon. Daniel Eriksson, vd på Riksbyggen.

Lämnade Scream vid årsskiftet – vänder sig till konkurrenten Adon.

Adon vinner mediebyråuppdraget för Riksbyggen. Därmed tappar Scream uppdraget.

– Adon hade flera starka sidor. Vi upplevde att de var entusiastiska samt hade en genuin nyfikenhet på oss. Dessutom förstod de vår värdegrund redan i upphandlingsarbetet som genomfördes, säger Anna Kollin, marknadsstrateg på Riksbyggen i ett pressmeddelande.

Riksbyggen är ett kooperativt företag som utvecklar olika typer av bostäder. Deras företagsidé är att skapa attraktiva och hållbara boenden för alla.

Samarbetet med mediebyrån Adon påbörjades 1 februari.

– Vi är mycket glada över att valet föll på oss och vi är redan igång med samarbetet. Det är en spännande bransch med många utmaningar och möjligheter. Under upphandlingsprocessen har vi fått möjligheten att sätta oss in i vad Riksbyggen representerar vilket är så mycket mer än bostadsutveckling och fastighetsförvaltning. Något vi ser fram emot att lyfta fram i den kommande kommunikationen, säger Tommy Gapinski, projektledare på Adon, i pressmeddelandet.

Publicerad 2016-03-09 13.54Uppdaterad 2016-03-09 14.55

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: