Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Reebok väljer Social Industries

Reebok tar in Social Industries som ny partner för att jobba med PR och influencer marketing i Sverige. Samarbetet inleds i november.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 15 November 2016, 09:27
Uppdaterad: 15 November 2016, 09:27

Ämnen i artikeln:

ReebokSocial Industries

– Reebok går in i en ny fas och vi satsar på att ta en annan position på marknaden. Vi blev imponerade av Social Industries syn på PR, marknadsföring och sociala medier och det här samarbetet blir ett första steg i den utvecklingen, kommenterar Nicolas Nath, Brand Director på Reebok Nordic.

Social Industries kommer dessutom, förutom att hantera Reeboks pr, att bygga upp ett nätverk av influencers bestående av sociala medier-profiler som knyts till varumärket.

– Vi är stolta över att Reebok har valt oss som byråpartner. För oss handlar det om att hålla ihop sin kommunikation. PR, influencer marketing och annan marknadsföring behöver hålla en röd tråd och där har vi arbetat fram en modell som vi tror mycket på, säger Emma Blom, vd på Social Industries i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

ReebokSocial Industries

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.