Reebok väljer Social Industries

2016-11-15 10:27  
Nicolas Nath, Brand Director på Reebok Nordic.

Reebok tar in Social Industries som ny partner för att jobba med PR och influencer marketing i Sverige. Samarbetet inleds i november.

– Reebok går in i en ny fas och vi satsar på att ta en annan position på marknaden. Vi blev imponerade av Social Industries syn på PR, marknadsföring och sociala medier och det här samarbetet blir ett första steg i den utvecklingen, kommenterar Nicolas Nath, Brand Director på Reebok Nordic.

Social Industries kommer dessutom, förutom att hantera Reeboks pr, att bygga upp ett nätverk av influencers bestående av sociala medier-profiler som knyts till varumärket.

– Vi är stolta över att Reebok har valt oss som byråpartner. För oss handlar det om att hålla ihop sin kommunikation. PR, influencer marketing och annan marknadsföring behöver hålla en röd tråd och där har vi arbetat fram en modell som vi tror mycket på, säger Emma Blom, vd på Social Industries i ett pressmeddelande.

Viktor Ek

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt