Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Pinchos kliver in i reklambranschen

Publicerad: 18 oktober 2017, 14:14
Uppdaterad: 18 oktober 2017, 14:17

Förvärvar Göteborgsbyrån How Do You Do.


Pincho Nation AB, företaget bakom det svenska restuarangkonceptet Pinchos, har använt sig av reklambyrån How Do You Do:s tjänster i sju år.

Nu köper företaget upp reklambyrån och samtidigt får byråns grundare och chef, Håkan Tiderman, nu rollen som marknadschef på Pincho Nation AB.

– Vi har beslutat att säkra vår expansion genom förvärvet av How Do You Do Reklambyrå AB. Det kommer att täcka vårt ökade kommunikationsbehov framöver, speciellt nu när vi expanderar utanför Sveriges gränser, säger Magnus Larsson, vd och etableringsansvarig på Pincho Nation AB, i ett pressmeddelande.

Hösten 2017 inledde Pinchos en internationell expansion med start i Oslo, framöver står Danmark och Finland näst på tur.

Reklambyrån How Do You Do har tre anställda. Utöver Pinchos arbetar de också med kunder såsom matgrossisten Svensk Cater och Blomsterlandet. Pinchos förvärv ska inte betyda några förändrignar byråns verksamhet.

– I Pinchos har How Do You Do fått en stabil ägare med resurser som gör att vi nu ännu bättre kan tillgodose våra kunders behov, kommenterar Håkan Tiderman. 

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.