Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Nya chefer på Sveriges Annonsörer

Publicerad: 19 December 2016, 10:41
Uppdaterad: 19 December 2016, 14:26

Sveriges Annonsörer gör om i organisationen. Ny marknadschef blir Ulf Hermansson Samell och samtidigt anställs Johan Gahlin till rollen som försäljningschef.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Intresseorganisationen Sveriges Annonsörer gör förändringar i organisationen. Anställer nya marknads- och försäljningschefer.

Årsskiftet 2014/2015 värvades Ulf Hermansson Samell, som dessförinnan var marknadschef för flygbolaget SAS i Sverige, till Sveriges Annonsörer. Där fick han rollen som utbildnings- och eventchef. Men när nu avdelningarna event och marknad görs om till en avdelning får Ulf Hermansson Samell rollen som marknadschef på intresseorganisationen.

– För att bli än mer snabbrörliga tror vi att det är viktigare än någonsin att jobba integrerat och över gränserna externt såväl som internt. Det här är en del i vårt ständiga förändringsarbete i att kunna ge mesta möjliga nytta för våra medlems­företag, säger Ulf Hermansson Samell, i en kommentar.

Även på säljfronten stärker intresseorganisationen upp när en ny försäljningschef rekryteras i Johan Gahlin. Han har en lång och gedigen erfarenhet från branschen och arbetade i mer än tio år som vd på Stormarknadspress. Johan Gahlin har dessutom erfarenhet från Talentum Media som försäljningsdirektör under några år.  

– Det ska bli utmanande och inte minst roligt att få vara med att stötta våra medlemmar, inte minst i dessa förändringens tider där förutsättningarna förändras i hög hastighet. Hoppas och tror att min mångåriga erfarenhet som representant på andra sidan bordet kan förstärka det kompetenta teamet hos Sveriges Annonsörer, kommenterar Johan Gahlin.

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Annonsörer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.