Medieval
Ny rapport: Därför är inhouse här för att stanna
Publicerad: 30 januari 2020, 08:00
63 procent av de medverkande i rapporten anser att kreativiteten ökat med en inhouseavdelning: ”Det ser vi beror på att de kan testa mer, är mer agila och arbetar med teknologi på ett bättre sätt”, säger Nicholas Högberg på Bannerflow, som tillsammans med Digiday står bakom rapporten.
85 procent av de tillfrågade i en färsk rapport av Digiday och Bannerflow har flyttat delar av av den digitala marknadsföringen inhouse det senaste året. ”Inhouse är inte längre bara en trend utan det är i dag ett vedertaget sätt att arbeta”, säger Bannerflows vd Nicholas Högberg.
Ämnen i artikeln:
Nicholas HögbergFör andra året i rad presenterar den tekniska annonsplattformen Bannerflow och Digiday en rapport om inhouse.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.