lördag3 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Ny rapport: Därför är inhouse här för att stanna

Publicerad: 30 januari 2020, 08:00

63 procent av de medverkande i rapporten anser att kreativiteten ökat med en inhouseavdelning: ”Det ser vi beror på att de kan testa mer, är mer agila och arbetar med teknologi på ett bättre sätt”, säger Nicholas Högberg på Bannerflow, som tillsammans med Digiday står bakom rapporten.

85 procent av de tillfrågade i en färsk rapport av Digiday och Bannerflow har flyttat delar av av den digitala marknadsföringen inhouse det senaste året. ”Inhouse är inte längre bara en trend utan det är i dag ett vedertaget sätt att arbeta”, säger Bannerflows vd Nicholas Högberg.

Ämnen i artikeln:

Nicholas Högberg

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


För andra året i rad presenterar den tekniska annonsplattformen Bannerflow och Digiday en rapport om inhouse.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev