Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Max Hamburgare släpper podcast

Publicerad: 29 Juni 2017, 13:33
Uppdaterad: 30 Juni 2017, 06:02

Emil Persson och Emilie Roslund programleder "En maxad festivalpodd".

Max Hamburgare gör podcast för första gången och släpper "En maxad festivalpodd" inför "Way out west". "Vi som annonsör har tagit ett stort steg tillbaka i podcasten", säger Kristoffer Stenqvist, medie- och digitalchef på Max.


Ämnen i artikeln:

Podcast

Hamburgekedjan Max släpper podden "En maxad festivalpodd" för att ladda upp inför festivalen "Way out west" som kedjan är sponsor till.

I podden intervjuar Emilie Roslund från podden "Singelrådet" och Emil Persson från "Fördomspodden" en rad artister som kommer uppträda under festivalen. Det första avsnittet av totalt åtta släpptes i onsdags och gästades av Tove Styrke.

Podden har tagits fram och produceras av teknikplattformen Acast i samarbete med Max Hamburgare.

Podcasten ”En maxad festivalpodd” är en del av Max Hamburgares stora satsning kring festivalen ”Way out west”. Sponsorskapet av festivalen inleddes redan förra året då hamburgerkedjan såg en möjlighet till att stärka sin position och lösa ett faktiskt problem – nämligen tillgången av mat inne på festivalområdet. Som lösning och strategi satte man därför upp en Max-restaurang inne på området, det kommer man även göra det här året.  

Det är däremot första gången som hamburgerkedjan producerar en egen podcast tillsammans med Acast.

– Poddlyssnandet ökar stadigt och de som lyssnar på podcast – unga, medvetna och moderna vuxna – är en målgrupp som vi vill nå.

Max Hamburgare har tidigare använt podcast som mediekanal men då i form av samarbeten med exempelvis Alex & Sigge, Zara Larsson och i form av köpt reklam i poddar.

– Vi vill bidra med ett värde genom podden, där vi på ett ärligt och roligt sätt bjuder in till en härlig uppladdning inför Way Out West. Vi som annonsör har tagit ett stort steg tillbaka i podcasten. Det är lite Max och mer Emilie, Emil och artisterna. Som annonsör behöver man vara trygg i sig själv och lämna plats för att innehållet ska bli trovärdigt och kunna stå för sig själv.

Det sista avsnittet av podden kommer spelas in live på Way out west-restaurangen den 12 augusti. Ansvarig mediebyrå är Starcom.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Podcast

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev