Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Löfbergs nya strategi – öppnar kaffebar

Publicerad: 11 Juni 2019, 09:23

”Vi har bjudit upp till dans med andra varumärken, organisationer och människor som vi vet står för samma värderingar som vi gör”, säger Lena Rodin.

Foto: Löfbergs

Kaffebar i Stockholm ska utforska hur fysiska möten kan lyfta relationen till Löfbergs kaffekunder. ”Det handlar om att bjuda in nästa generations kaffedrickare till vårt varumärke”, säger Lena Rodin, brand experience manager på Löfbergs, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs

Under det nya konceptet ”Next generation coffee” ska Löfbergs förnya kaffeupplevelsen för sina kunder. 

I mitten av juni till och med augusti öppnar Löfbergs upp en kaffebar i The Lobby i Stockholm där man ska testa hur fysiska möten kan stärka kundrelationen. 

– Vi gör en aktivering på The Lobby där vi provar och testar oss fram med nya tag. För oss är det viktigt med direktkontakt med slutkonsument, att kunna lyssna och inspireras tillsammans med dem och andra människor säger, Lena Rodin, brand experience manager på Löfbergs, till Dagens Media. 

Under sommaren kommer Löfbergs, förutom att promota sitt kaffe genom kaffebaren, bjuda in olika varumärken och organisationer som på olika sätt ska bidra till en positivt kaffeupplevelse. Bland annat kommer varumärket Sproud, som producerar ärtmjölk, anordna ett battle i latteart och stiftelsen, medan prinsparets stiftelse kommer använda plattformen för att bland annat lansera en ny bok om nätmobbning bland barn riktad mot föräldrar. 

– Vi har bjudit upp till dans med andra varumärken, organisationer och människor som vi vet står för samma värderingar som vi gör, säger Lena Rodin. 

Vad hoppas du att det här ska göra för varumärket?

– Det handlar om att bjuda in nästa generations kaffedrickare till vårt varumärke för att vi ska kunna vara relevanta över tid. Det är en dörröppnare till den generation och målgrupp som vi behöver närma oss och vara lyhörda inför.


Ämnen i artikeln:

Löfbergs

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev