Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Ljudannonser till Googles annonsplattform

Google rullar ut möjligheten att köpa ljudreklam via Doubleclick.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Maj 2018, 06:49
Uppdaterad: 31 Maj 2018, 06:54

Ämnen i artikeln:

GoogleSpotify

Foto: Janne Naess

Det är nu möjligt att köpa ljudannonser via Googles Doubleclick bid manager (DBM), skriver The Drum. Konkret innebär det att annonsörer över hela världen kan köpa annonser på Spotify, Google Play Music, Soundcloud och Tuneln.

1,2 miljarder människor använder musikstreamingtjänster på en daglig basis, enligt Google och de ser därför en ökad efterfrågan på den här typen av tjänster.

"Ljudannonser köpta via Doubleclick hjälper annonsörer att nå ut till människor även när de inte är upptagna med skärmen på sin enhet. I de här stunderna när de lyssnar på ljud, är människor inte överösts med flera annonser, vilket innebär att annonsörer som är närvarande får en högre share of voice", skriver Jean-Claude Homawoo, produktchef för Doubleclick.

Ämnen i artikeln:

GoogleSpotify

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.