Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

Lady Gaga frontar Klarna – här är mediestrategin

Publicerad: 20 Februari 2020, 09:43

Bild 1/2  Klarnas kampanj marknadsförs bland annat av Bea Åkerlund via Instagram.

Foto: Skärmdump Bea Åkerlunds Instagram

Kaxig utomhusreklam, takeovers och uppslag. Klarna har tagit över medieutrymmet med Lady Gaga som frontfigur. Marknadschefen, David Sandström, berättar om mediestrategin bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamKlarnaSchibsted

”Give tradition the finger” lyder texten skriven på en enorm vepa med en bild på en rosaprydd Lady Gaga. Precis under Klarnas kampanj syns en annan logga – SEB:s. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.