tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Lady Gaga frontar Klarna – här är mediestrategin

Publicerad: 20 februari 2020, 09:43

Bild 1/2  Klarnas kampanj marknadsförs bland annat av Bea Åkerlund via Instagram. Foto: Skärmdump Bea Åkerlunds Instagram

Kaxig utomhusreklam, takeovers och uppslag. Klarna har tagit över medieutrymmet med Lady Gaga som frontfigur. Marknadschefen, David Sandström, berättar om mediestrategin bakom kampanjen.

Ämnen i artikeln:

UtomhusreklamKlarnaSchibsted

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


”Give tradition the finger” lyder texten skriven på en enorm vepa med en bild på en rosaprydd Lady Gaga. Precis under Klarnas kampanj syns en annan logga – SEB:s. 

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev