Medieval
Lady Gaga frontar Klarna – här är mediestrategin
Publicerad: 20 februari 2020, 09:43
Bild 1/2 Klarnas kampanj marknadsförs bland annat av Bea Åkerlund via Instagram. Foto: Skärmdump Bea Åkerlunds Instagram
Kaxig utomhusreklam, takeovers och uppslag. Klarna har tagit över medieutrymmet med Lady Gaga som frontfigur. Marknadschefen, David Sandström, berättar om mediestrategin bakom kampanjen.
”Give tradition the finger” lyder texten skriven på en enorm vepa med en bild på en rosaprydd Lady Gaga. Precis under Klarnas kampanj syns en annan logga – SEB:s.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.