Kör Star Wars-trailern på Stureplansskärmen

Den två minuter långa Star Wars-trailern ska visas på Stockholms största digitala utomhusskärmar.

På onsdag är det världspremiär för ”Star Wars: The Force Awakens”. Filmen marknadsförs bland annat med en utomhuskampanj och nu väljer Disney även att lägga till Stureplansskärmen och skärmen i korsningen Sveavägen/Kungsgatan i mediemixen.

På Stureplansskärmen ska en två minuter lång trailer visas och vid Sveavägen/Kungsgatan blir det en ny specialversion av filmtrailern som Stockholmarna kan ta del av.

– För oss är det en självklarhet att vara kreativa i hur vi kommunicerar och när även kanalen mot publiken erbjuder så innovativa lösningar som på storbildskärmarna i Stockholms innerstad, såg vi givetvis det här som en möjlighet, säger Annika Kronander, marknadschef för långfilm på The Walt Disney Company Nordic, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

Publicerad 2015-12-14 06.37Uppdaterad 2015-12-14 06.46

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: