Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Klintberg Niléhns ansvar hos Åhléns ökar

Byrån som sen tidigare skapat magasinet Åhléns Skönhet får ansvaret att producera Åhléns fullmatade livsstilsmagasin som tidigare producerats inhouse.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Publicerad: 17 Mars 2016, 10:03
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 10:08

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsKlintberg Niléhn

Bild 1/2  

– Det är verkligen en ära att få göra Åhléns mycket omtycka prestigemagasin som redan i dag har en stor kreativ höjd. Men självfallet ser vi möjligheter att utveckla magasinet och göra det ännu bättre, säger Elin af Klintberg, kreativ chef på Klintberg Niléhn i ett pressmeddelande.

Magasinet kommer ut två gånger per år till varuhusets kunder i en upplaga på 700 000 exemplar.

– Eftersom Klintberg Niléhn känner oss på Åhléns bra efter flera års samarbete är detta en naturlig utveckling. Byrån har dessutom precis rätt bakgrund och de kvaliteter inom mode och inredning som vi letade efter, säger Titti Bratt, projektledare Marknad och chefredaktör för magasinet i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Dessutom är vi mitt uppe i en omfattande innehålls- och varumärkesresa, och då var valet enkelt att vända sig till de som har en stor erfarenhet av denna typ av arbete.

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsKlintberg Niléhn

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.