Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Klarna tillsätter mediechef: ”För att lyckas spelar media och våra medieval en central roll”

Publicerad: 13 November 2019, 10:41

'”Mitt uppdrag blir att addera perspektivet kring hur media ännu bättre kan förstärka allt bra vi gör på ett effektivt sätt”, säger Magnus Lindholm.

Foto: Janne Næss

Magnus Lindholm ska guida Klarna rätt i medieköpsdjungeln.


Ämnen i artikeln:

CaratKlarnaDentsu Aegis

Magnus Lindholm blir ny mediechef på Klarna med uppdraget att utveckla bolagets mediestrategi för att fortsatt kunna växa och öka sina marknadsandelar. 

– Den framgångsrika varumärkesresa Klarna är inne på fortsätter, och vår strävan att hela tiden ligga i framkant när det gäller både uttryck, tonalitet och lojalitet är konstant. För att lyckas med det spelar media och våra medieval en central roll, och med en så senior kompetens som Magnus med i teamet känns det tryggt att kunna utforska hur vi bäst agerar på det området för att få maximalt utväxling, säger Daniel Jontén, global varumärkeschef på Klarna, i ett pressmeddelande. 

Magnus Lindholm har en lång bakgrund inom mediebyråvärlden. De senaste fem åren har han arbetat inom Dentsu Aegis där han har drivit det centrala media investment- och partnership-teamet. Han har också arbetat på Carat och varit vd för OOH-byrån Posterscope. 

– Jag har en väldigt ödmjuk inställning till vad jag kan lära Klarna om kommunikation, men mitt uppdrag blir att addera perspektivet kring hur media ännu bättre kan förstärka allt bra vi gör på ett effektivt sätt, och att driva Klarnas extremt höga ambition kring innovation även genom media. Som en del av det globala marknadsteamet så blir min roll också att stötta de lokala marknaderna och att säkerställa att vi har en struktur för att sprida best practice och en plan för nya marknader, säger Magnus Lindholm, i ett pressmeddelande. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

CaratKlarnaDentsu Aegis

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.