Medieval
Här är annonspaketet som ska ersätta 08 Mälardalen
Publicerad: 3 april 2017, 12:08
Uppdaterad: 3 april 2017, 13:17
Bild: Mediekompaniet
Schibsted, Metro och Mediekompaniet lanserar gemensamt annonspaket.
Nu lanserar Schibsted, Metro och Mediekompaniet ett gemensamt annonspaket kallad Veckopaketet, som enligt egna siffror täcker ett universum på 75 procent av Sveriges befolkning och kan ge 10,5 miljoner bruttokontakter.
Annonspaketet ersätter de tidigare paketen Svea och 08 Mälardalen som båda lagts ned, 08 Mälardalen så sent som i februari.
Diskussionerna om ett samarbete mellan Mediekompaniet, som ägs av de stora lokala mediehuskoncernerna, Metro och Schibsted med Aftonbladet och Svenska Dagbladet, inleddes redan under hösten.
– Detta har gjort att efterfrågan på denna typ av paketering är stor just nu. Vårt gemensamma printerbjudande blir extremt starkt och med en unik räckvidd, säger Martin Irborg, försäljningsdirektör på Mediekompaniet, i ett pressmeddelande.
Det rikstäckande erbjudandet har redan smygtestats av mediebyråer, med god respons.
– Samarbeten över gränserna på detta sätt har varit sällsynta, därför är det extra roligt att vi nu kan lansera ett så heltäclande och intressant erbjudande, säger Fredrik C Nilsson, chef för SvD Print på Schibsted Sales & Inventory.