onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medieval

Här är annonspaket som ska nå svenskar med utländsk bakgrund

Publicerad: 20 april 2023, 09:09

Foto: Pressbild

Alvas Media presenterar nu ett annonspaket som är framtaget för att nå svenskar med utländsk bakgrund. ”Många annonsörer upplever svårigheter att nå ut”, säger Muntaga Sowe, medgrundare på Alvas Media.

Ämnen i artikeln:

annonsnätverkReklam

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se


Alvas Medias annonspaket ”Impact” är tänkt att nå de två miljoner människor i Sverige som inte är födda i landet, skriver bolaget i ett pressmeddelande. Något som annonsörer historiskt haft svårt med, enligt bolaget.

– Trots att målgruppen är stor, upplever många annonsörer svårigheter att nå ut på ett effektivt sätt, säger Muntaga Sowe, medgrundare på Alvas Media.

I paketet ingår synlighet i kanaler och plattformar som ska vara populära bland målgruppen, från influencers till fysiska platser i köpcentrum i invandrartäta områden.

Samtidigt offentliggör Almas Media ett samarbete med det arabiskspråkiga mediehuset, Alkompis. Enligt pressmeddelandet når mediehuset ”en majoritet” av de 600 000 personer i Sverige som är arabisktalande.

– Alkompis är mycket glada över att ingå samarbete med Alvas Media. Det är ett ambitiöst och kompetent gäng som vi tror kommer boosta vår annonsförsäljning och skapa bästa möjliga erbjudande för annonsörer, säger Julia Agha, vd på Alkompis och fortsätter:

– Att annonsera på arabiska gör att företaget eller organisationen upplevs som närmare målgruppen, eftersom budskapen är direkt på mottagarens modersmål. Det skapar en mer positiv association till varumärket, och kommunikationen blir också tydligare.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev