Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medieval

Happy Socks valde bort byråer från start

Publicerad: 7 November 2019, 08:10

Sara Clewemar är marknadschef på Happy Socks.

Foto: Janne Næss

Sök och sociala medier står i fokus när Happy Socks – som aldrig arbetat med en mediebyrå – gör sina medieköp.


Att ta hem även de programmatiska medieköpen är ofta en naturlig följd av att crm, seo och sociala medier får allt större utrymme hos inhouseavdelningarna. Telenor, Kronans Apotek och KW Bruun är tre av annonsörerna som nyligen tagit hem de digitala medieköpen, inklusive programmatic. Happy Socks fokuserar på sociala medier och sök, medan Apollo väljer en helt annan väg.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.