Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Medieval

Flygresor.se väljer Bizkit

Starcom tappar Flygresor.se till Bizkit.

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se


Publicerad: 22 December 2016, 13:23
Uppdaterad: 22 December 2016, 13:36

Ämnen i artikeln:

Bizkit HavasStarcomFlygresor.se

Efter en lång pitch under hela hösten föll valet på Bizkit som ny mediebyråpartner. Samarbetet kommer initialt omfatta den svenska marknaden. Därmed förlorar Starcom Flygresor.se som kund.

– Vi är väldigt glada och stolta över att Flygresor.se valt att jobba med oss på Bizkit Havas. De har på ett extremt framgångsrikt sätt byggt upp en position som marknadsledare på en väldigt konkurrensutsatt marknad som ställer höga krav på att förstå det ständigt förändrade medielandskapet. och där allt de gör kan mätas och optimeras. Det ställer extra stora krav på oss som partner att ligga i framkant och skapa sälj åt dem, därför känns extra kul att starta detta samarbete, säger Johan Eidmann, grundare och vd på Bizkit Havas i ett pressmeddelande.

Kristoffer Rengfors, marknadschef på Flygresor.se:

– Vi har det senaste halvåret sett över hur vi önskar jobba framgent med medieköp och produktion. Vi tycker det är viktigt att ha viss specialistkompetens själva, vilket vi nu har rekryterat. Parallellt med det såg vi också över vad vi behövde hjälp med i en extern och i så fall extremt skicklig mediebyrå.                 

Teamet hos Bizkit Havas leds av Carl Kock.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.