Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medieval

DriveNow väljer Angselius Rönn

Publicerad: 12 Oktober 2016, 09:30
Uppdaterad: 12 Oktober 2016, 09:30

Nyligen gjorde bildelningstjänsten Car2go sorti från den svenska marknaden på grund av parkeringsbekymmer och ett dalande intresse. DriveNow, som gjorde entré i Sverige 2015 stannar kvar – och väljer nu Angselius Rönn som ny PR-byrå.


− Vi tror på våra kunders idéer och därför kändes det bara naturligt att själva använda oss av DriveNow. Trafiken i våra städer och infrastrukturen måste förändras för att klara framtidens utmaningar och klimatförändringen. Självklart vill vi vara en del av denna utveckling, kommenterar Marie Angselius, kundansvarig hos Angselius Rönn.

Angselius Rönn har sedan 2014 uppdraget att sköta delningstjänsten Airbnbs kommunikationsstrategi.

– Deras expertis inom delningsekonomin och kreativa idéer gjorde det till ett lätt val för oss, kommenterar Fredrik Ellsäter, vd på DriveNow.

I kundteamet ingår Marie Angselius, Marie Slorach och Tabea Kemna.

 

 

Viktor Ek

viktor.ek@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.